Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

Costa Blanca Bike Race 2023

Kocham ten wyścig! – za te epickie trasy tuż pod domem „w Calpe”, sztywne podjazdy, tudne zjazdy i nieprzewidywalną pogodę.

W tym roku wystarowałam w duecie z człoweiem legendą Poslkiego kolarstwa – Andrzejem Kaiserem. Dobrze się uzupełnialiśmy. Andrzej pomagał mi na podjazdach, a ja prowadziłam na zjazdach. Te ktęte ścieżki w dół są tutaj naprawdę bardzo wymagające, a mi przez sam fakt że na nich regularnie trenuję jest łatwiej.

Trasa pierwszego etapu prowadziła po najbardzej „soczystych” fragmentach okolicy. Niestety ostatnie 8 km prowadziło prze kłujące i szarpiące nogi i ręce krzaki…

Podczas drugiego etapu zmagaliśmy się z jazdą indywidualną na czas. Wspinaliśmy się na punkt widokowy w Benidormie – Alto del Gobernador. Najstromsze 500m miało nachylenie 29,9%!  Start był zlokalizowany w malowniczym miateczku Altea.

Podczas trzeciego etapu ruszyliśmy z Calpe na Bernię. Podczas tego etapu mieliśmy do pokonania 60 km i 1850 m łączniej sumy podjazdów. Był to dla mnie trudny etap, ponieważ złapałam infekcję górnych dróg oddechowych. Przez cały wyścig kaszel i katar utrudniały mi oddychanie, jednak tak jak poprzenie etapy, ten również wygraliśmy.

Czawarty etep zapamiętamy z pewnością na długo… Mimo złego samopoczucia zdecydowałam się na kontunuowanie wyścigu. Na startcie o 9 rano było 8 stopni, jednak im dalej i wyżej tym zimniej. Temperatura spdła do 2 stopni i zaczeło lać. Decycję o rezygnacji podjeliśmy w 55 minucie rywalizacji. Wezwałam naszą obsługę i zjechaliśmy busem na metę. Tam okazało się, że organizator zneutralizował wyścig.

Ostatecznie wygraliśmy z Andrzejem w klasyfikacji generalnej, jednak u mnie rozwinęło się zapalenie oskrzeli. Mimo wszystko z przyjemnością wrócę na ten wyścig za rok.

Inne wpisy:

Gravel Adventure, Świeradów Zdrój

Gravel Adventure należy do serii wyścigów UCI Gravel World Series. Ranga wyścigu zapewniła w Świeradowie Zdrój międzynarodową obsadę. Organizacja i trasa zdecydowanie

Wypadek Adama

W środę, 19 kwietnia nasze życie w jednej chwili się po prostu zatrzymało… Adam wracał z treningu drogą od Morairy do Calpe.